Voting

Monday, August 19, 2013

Mujhse dosti karoge






Haaa.. ambik tajuk hidustan ni best ckit.. nak2 bila tgk rani menari seksi xingat dunia.. bhahaha~~ tapi entry kali ni bukan nak crita tentang kemodenan karena kapooorrr yang ala2 berbikini sambil menari tarian samba ba ba.. tapi kisah tentang persahabatan, percintaan dan kekeluargaan.. haaaa, 3P.. ko ada??

Masa cik sya tengok siaran ulangan buat kali kedua.. cik sya mula terfikir tentang kehidupan. Ada yang sanggup putus cinta kerana sahabat? Putus sahabat kerana cinta? Putus kekeluargaan kerana cinta atau putus cinta kerana kekeluargaan? Cik sya respect crita ini sebab kerana sahabat dan keluarga, rani sanggup mengorbankan cintaaaaanya dari kecil lagi.. kagum kan?


Pernah cik sya korbankan diri cik sya bagaikan lilin mbakar menerangi kehidupan orang lain.. haha, apa punya benggap daa nak bakar2 diri ni.. cik sya Cuma mengalah kepada yang memerlukan... takde la rasa cinta tu Cuma rasa sayang jela.. syukur jua keadaan cik sya tak steruk mana..

 macam mana nak handle perasaan sendiri? 

Positif thinking, buatkan diri rasa yakin dengan keputusan kita dan buatkan la diri bahagia dengan aktiviti2 lain. Mungkin sukar utk sesetengah orang.. yela, kita ni dilahirkan dengan pemikiran, pemahaman yang berbeza kan.. tapi cuba kita positifkan diri sendiri, apa guna kita merampas hak orang lain? Berebut kasih sayang? Dan seandainya kita takde jodoh lagi dengan si dia... bukan sahaja cinta tetapi persahabatan kita pun musnah sekali kan J





p/s : renung2kan dan selamat malam semua ! >.<




No comments:

Post a Comment